Vier maanden backpacken in Zuidoost-Azië!

Thailand!

Na tweeenhalve week in Laos te zijn geweest, zijn we nu alweer twee weken in Thailand! Laos vonden we erg leuk. De mensen zijn heel vriendelijk ende sfeer is superrelaxed! Niemand is hier gestresst! Na het zuiden zijn we naar het noorden toegereisd en daar de steden Vientiane, Vang Vieng en Luang Prabang bezocht. Vang Vieng is echt een soort Ibiza in Laos en dat is erg apart. Iedere dag kun je hier langs de rivier 'tuben' en dat wil zeggen in een rubberen band langs de rivier in verschillende barren flink dronken worden. Ontzettend veel dronken Engelsen die vanaf grote hoogte de rivier inspringen.. er gebeuren veel ongelukken.. toch was het erg gezellig en hebben we leuke mensen ontmoet! In Luang Prabang zijn we 's morgens om zes uur opgestaan om het dagelijkse ritueel te bekijken waarbij monniken eten aangeboden krijgen van lokale mensen. Erg vroeg en apart om te zien, ook al was het meer een toeristische attractie.

Detocht van Laos naar Thailand hebben we per boot gedaan en dit duurde twee dagen. De wegen zijn hier erg slecht en het reizen per boot is wat comfortabeler.. Op 20 maart kwamen we aan in Chiang Mai, de tweede stad van Thailand en ligt in het noorden. Het is bekend vanwege de vele tempels.. Deze hebben wij echter vermeden (we kunnen geen tempels meer zien) en hebben vooral op de markten rondgeslenterd! Op de markt kon je ook heerlijk eten en dat hebben wij gedaan.. We namen verschillende balletjes met'chicken' en 'mackerel'. Even later zagen wij bij een ander stalletje een 'mackerel' liggen en dat wasgeen makreel maar iets wat verdacht veel opeen enorme kakkerlak leek!!Na vier dagen zijn we per vliegtuig naar Bangkok gereisd. Bangkok was echt enorm heet! Zeker wel rond de 40 graden.. Ook hier hebben we voornamelijk gewinkeld! Alles is zo goedkoop en de winkelcentra zijn heerlijk verkoelend! Werkelijk alles is in Bangkok gekopieerd te koop, van luchtjes tot sieraden en van spijkerbroeken tot paspoorten of rijbewijzen!! We zijn ook in de rosse buurt geweest.. in de homobuurt zagen we overal cafeetjes waar de mannen op een groot plateu stonden uitgesteld en daarop werden rondgedraaid. Op het strand zagen we hier ook een groep ladyboys vrouwelijke danspasjes aangeleerd krijgen, erg grappig.

Met de nachttrein zijn we verder naar het zuiden gereisd en vervolgens per boot naar de eilanden Ko Phangan en Ko Tau. Vanaf nu alleen maar strand en relaxen! Op Ko Phangan hebben we lekker op het strand gelegen en eenscooter gehuurd en het eiland overgereden.

Ko Tau is een van de beste plekken ter wereld om te duiken en vandaag gingen wij voor onze eerste les! 's Morgens theorie en oefenen in het zwembad en 's middags op zee op weg naar het paradijs onder water! Helaas waren er zoveel golven en schommelde de boot zo erg... dat wij beiden na een half uur kotsend over de reling hingen.. We besloten toen om de duik een dagje uit te stellen en dus gaan we morgen voor de herkansing! Terwijl we over de reling hingen, hebben we wel een schildpad gezien, dit was echt gaaf!! Was ons kotsen toch nog ergens goed voor!

Undecided

Nadat we morgen hopelijk wel onze duik hebben kunnen maken, vertrekken we weer naar het vasteland en op naar Myanmar voor een visarun. Ons Thaise visa verloopt al en door een dagje naar Myanmar te gaan, kunnen we weer opnieuw twee weken hierblijven. We zijn nog lang niet uitgekekenin Thailand! De stranden zijn hier zo mooi, het weer is super (35-40 graden), alles nog steeds spotgoedkoopen de mensenheel aardig! Laat het nog lang geen 19 mei zijn!

KarinT

Leuk verslag weer ;-) Hier wordt het gelukkig ook weer wat beter weer want van het weekend verwachten ze 18 graden !!!!! Niet zo mooi als bij jullie maar toch ... :-)
xxs

iloontje

heee yvetje!!

Wat een avonturiers zijn jullie toch! haha

Je raad nooit wat ik deze week heb gezien in een grote sloot in amsterdam (vlak bij het amsterdamse bos)... een schildpad!! Ik was echt verbaasd!
Was nog best een grote ook!
Zou het toeval zijn??? Ik moest iig meteen aan jullie denken en zowaar stond dit ook nog eens in jullie "kots"- verhaal!

Veel plezier nog in Thailand! Pas goed op jullie zelf!

xxx ilona (en ook van Lars!)

Ben

Zoiooo iedereen ziet schildpadden! En degene die er het meest van houdt heeft er al in geen eeuwen 1 gezien!

Stoer dat jullie gaan duiken man! Dat is echt mooi en Thailand is het beste he!! Iedereen vriendelijk daar kunnen we hier nog wat van lerennnn!

Enjoyyyyyyyyy jongens!!

Dennis Akkermans

Hey Danny en Yvette,

Het reisvirus helemaal te pakken zo te lezen. Geniet ervan en als je de kans krijgt om naar Ko Phi Phi te gaan....doen! Veel plezier nog.

Corrie

He Danny en Yvette,
Bedankt weer voor het mooie verslag en Thailand is inderdaad een heerlijk land met reuze aardige mensen he.
Wat lief van jullie dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht. Hartstikke bedankt voor de mooie kaart en als je terug bent komen jullie toch zeker wel een dranke halen voor mijn verjaardag he. Dikke kus Corrie

Vianne

Jeetje joh.. wat een verhalen..
Het lijkt wel een droom..
Super stoer allemaal! Dit allemaal kunnen ze niet meer van julllie afplakken..
Ik mis jullie wel hoor...
Vooral op de verjaardagen...
Lieve schatten nog heel veel plezier en ik blijf jullie bijhouden!

Dikke kuss vanuit het regenachtige Nederland
Vianne

martijn broekman

Leuke verhalen weer! Op ijburg is alles prima, maar daar ben je vast niet benieuwd naar:) Geniet ze!

Ben

Jongenssss! Nu moet ik jullie verhalen missen!

Potverrrr!

tosca

hee wat grappig ik heb ook een schildpad in het amsterdamse bos gezien toen ik aan het kanoen was,
hij lag te zonnen op een boomtak die in het water lag.

grapppiiiiieeeeeeeeeeeeeggggg he.

groetjes tosca