Vier maanden backpacken in Zuidoost-Azië!

Afscheid van Vietnam

Dag allemaal!

Wink

Op dit moment zitten we in Saigon (Ho Chi Minh City, in het zuiden van Vietnam). We hebben nu heel Vietnam van noord naar zuid afgereisd (totaal 1700 km) en vertrekken morgen naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja.

We hebben weer heel wat beleefd de afgelopen dagen. Na Mui Ne zijn we aangekomen in Saigon. Hier hebben we het oorlogsmuseum en de cu chi tunnels bezocht (zie foto's). Het museum was heel interessant maar ook confronterend. De meest lugubere foto's en verhalen zijn daar te zien en te lezen over de oorlog. Foto's van kinderen die beschoten werden, foto's van mensen die verminkt geboren werden doorgifdat nog lange tijd actief was. In heel Vietnam zijn meer bommen gevallen dan in Europa tijdens de tweede wereldoorlog. De cu chi tunnels zijn gemaakt door de Vietnamezen. Dit was een tunnelstelsel van 200 km onder de grond waar zij zich verscholen voor de Amerikanen. Veel mensen leefden hier jaren. Vanuit hier konden de Vietnamezen het kamp van de Amerikanen beschieten zonder dat zij wisten waar de Vietnamezen vandaan kwamen. Uiteindelijk zijn de tunnels gebombardeerd en is er slechts een klein deel in tact gebleven. Dit is inmiddels erg verbreed voor de westerse toeristen die er anders niet in passen! De originele ingangen zijn in de lengte niet groter dan 1,5 keer een sigarettenpakje, echt onvoorstelbaar.

Vanuit Saigon hebben we een tweedaagse tour door de Mekongdelta gedaan. De Mekong is de grootste rivier van Azie en mondt uit in Vietnam. Hier leven veel mensen op drijvende huisjes en krotten langs de rivier. We vonden detour erg tegenvallen. De busrit was ontzettend lang ende rivier was ook niet zo mooi. Wat we wel leuk vonden was met een roeibootje door een soort van jungleachtigeiland varen en de drijvende markt bekijken.

En toen gingen we naar Phu Quoc Island! Wow!

Cool
Dit eiland ligt onder Cambodja maar is Vietnamees. De eerste twee dagen sliepen we in een bungalow (12euro p.n.) en deandere driedagen inde hoofdstad van het eiland in een hotel (6 euro p.n. we moeten immers op de centen letten). We huurden een paar dagen een scooter waarmee we over het eiland reden. De meeste wegen zijn onverhard dus datbetekent 30km per uur en heel veel hobbels en zand. Onderweg nog even gestopt bij een 'wild boar farm'. Wij dachten 'leuk, wilde beren' maar dit bleken toch echt wilde zwijnen te zijn!

Het strand van Phu Quoc(Sao bai)was prachtig. Het zand was zowit en het water van de zee was zo blauw, wat wij ons alleen maar konden voorstellen uit een reisgids. En er was bijna helemaal niemand!Heerlijk! Het bewijs volgt snel (foto's). Phu Quoc heeft nu alleen nog een klein nationaal vliegveld. Er wordt op dit moment een internationaal vliegveld gebouwd. Als dit klaar is, zal het ongetwijfeld net zo druk worden als de Thaise eilanden. Wij konden nu nog genieten van een prachtig wit strand bijna helemaal voor ons zelf. Helaas ook van de vele zee-egels die Yvette twee keer hebben gestoken.

Inmiddels zijn we eindelijk wat lokaler gaan eten en kiezen minder vaak voor de toeristenrestaurants. Op Phu Quoc trokken we veel op met een Nederlands stel uit Alkmaar en hun dochtertje, hen hadden we eerder al ontmoet in Hoi An. Met hun aten we bij een lokaal restaurantje iedere avond voor ongeveer zes euro met zijn allen en het eten was lekker!!!! We hebben heerlijk zitten smullen. Onbijtje haalden we overigens voor 86 cent met z'n tweetjes.

Dit was dan ons laatste verhaal uit Vietnam, op naar Cambodja! Enne oja, we hebben een nieuwe reisbestemming! Aan het einde van onze reis gaan we twee weken naar Bali!!

Groetjes Danny en Yvette

Laughing

ilo

jeeeeeee ik ga het lezen!

ine

Bali geweldig ik kom ook, haha

Karin T

Ooooh ik krijg toch zo'n ontzettende zin om op vakantie te gaan als ik dit allemaal lees !!!!! Leuk geschreven ook weer. En veel plezier in Cambodja natuurlijk:-) xxs

ben

gelezen hooooooor!! Stomme zeeeeeeegels moeten van je vriendinnetje afblijven!!

Lekker baliiiiiiii!!

groetjes!

Corrie

We zijn net terug uit Amerika maar ik krijg door jullie avontuur toch alweer erg veel zin om weer te vertrekken. Hoe is het weer daar? hier is het natnatnat. Kusjes Corrie

Monique

Hee! Wat een spannende verhalen weer. En voor die zee-egels, daar moet je hard voor weg zwemmen ipv weg rennen voor salamanders...
Bali, dat is ook gaaf! Wij hebben een vakantie geboekt naar Mallorca. Lekker naar de zon toe want die is hier niet te bekennen. XXX Mo

Bettina

Hey lieve Danny & Yvetje! :)

Goh wat een verhalen! heerlijk al dat leesvoer ;) Jullie maken wel wat mee!! Met de foto's erbij gaat het wel leven! Wat een totaal andere manier van leven.. en ik vond inderdaad die foto met de hondjes achterop de scooter wel shocking! Kan me voorstellen dat het oorlogsmuseum indruk maakt.. wat lopen wij ons dan aan te stellen met die paar bommetjes ;) hehe (geintje). Ik ben erg benieuwd naar je bountyeilandenfoto! Hoop dat het weer een beetje gaat met de beet van de zee-egels?! En trouwens.. wat een prijzen!!!! Ik zou maar zuinig aan doen met het geld :P

Hier gaat verder alles prima! Ik ben nog steeds in love met Mark en lekker druk met werk en leuke dingen. Binnnenkort mijn verjaardag vieren (wat gaat de tijd toch snel) En daarna kom jij alweer bijna terug :) Verheug me nu al op onze shoot ;) Cool zeg! dat je naar Bali gaat.. hoe kwamen jullie daar zo op?!

Nou liefjes, veel plezier en geniet!!!!!!!
Een dikke pakkerd :P

inge

Heej hallo,

Als eerst wat hebben jullie ons een pittig kaartje gestuurd zeg!!1 Heel lief!

En wat een leuk stukkie tekst weer, echt leuk om te lezen.
En wat zien/leren julie daar veel, super hoor!

Wanneer was ook alweer de planning om terug te komen?

groetjes ing

Ps wouter heeft deze week al 2 keer gezegt de site te gaan bekijken...dus wie weet binnen kort een berichtje van hem :)

Heb m wel een paar keer voor gelezen hoor hihi.

kussssass

sjon en rilana

heeeeeeeee hebben jullie het nog naar je zin daar het lijkt er wel op he hahaha we missen jullie wel hoor. vooral sjon mist ze stap maat het stappen is niks zonder danny :-( nou nog veelll plezierrrr en kusjes van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Alkmaar

Hoi Danny & Yvet,,
Jullie nu in Cambodja, wij weer veilig thuis,, alles (nou bijna) goed verlopen,, je raadt t al,, de kleine..
Dus 5.30 geland, en om 8.30 bij de dokter, maarrrrr een goedje gehad en weer lekker thuis in haar vertrouwde omgeving en ja hoor, er kwam beweging in!
Dus nu slaapt ze al vanaf 16 uur vanmiddag en waarschijnlijk trekt ze wel nachtje door want door de hele toestand weinig slaap voor ons in het vliegtuig.
Harm is werken en komt zo thuis ik wacht op hem maar zo gauw als ie thuis is dan gaan we plat. Echt doooodmoe.
De brief doe ik morgen op de bus, hij ligt klaar.
Heel veel liefs van ons en wij zijn weer benieuwd naar jullie volgende story!
Groetjes Corine, Harm & Alicia

Monique en Rene

Hey zusje,

Gaaf hoor! Geniet er van he? Hier gaat alles gewoon zn gangetje, weinig nieuws.. Ik probeer Joost nog over te halen om een 100 vragenlijst voor je te maken! :-)

x Monique en Rene

marije

Ow, die foto's alleen al zijn zo mooi! Echt gaaf hoor. En dan zit je hier nog steeds in het o zo koude Nederland.

Hier gaat alles verder goed. Van de week de vakantie geboekt met de twisker meiden. We gaan naar kroatië. En nu komt de grap, we gaan met de bus......Waar beginnen we aan hahah, maar ja een van die meiden heeft flinke vliegangst dus ja we moeten toch wat he.

Nou genoeg over mij. Geniet nog maar lekker van het prachtige Azië.

kus marije

Ingrid

Hey Yvie en Danny natuurlijk!!

Wat een mooie verhalen! Ik word echt jaloers! Vooral die foto's!!
Ik hoop dat jullie het leuk hebben en houden in het verre zuid oosten! En wat balen van die camera!!

Ik ben inmiddels verhuisd en woon nu dichtbij het Leidse, ik yheb alleen geen internet. Dus vanuit me werk ga ik jullie site in de gaten houden.

Veel liefs Ing

PS Pas op elkaar en geniet van alles, voor je t weet zit je weer in NL en in een werksleur...just like me.. Hihi