Vier maanden backpacken in Zuidoost-Azië!

Zon, zee en strand!

Dag lieve lezers! (blijf vooral reageren!!!!)

Hier weer eventjes een verhaaltje uit het verre en zonnige Vietnam!

Cool
Na Hue, zijn we vorige week naar Hoi An vertrokken. Een erg knus en gezellig plaatsje aan de kust. De plaats was leuk en het weer was heerlijk, dus we waren meteen blij. In dit dorpje hangen overal lampionnen en er zijn vele kleermakers. Je hoeft maar een plaatje te geven van een kledingstuk en het wordt nagemaakt. De eerste avond gingen we uiteten en Danny bestelde een cola. De serveerster bleek dit niet helemaal te snappen want we moesten wel vier keer vragen omzijn drinken. De serveerster deed net alsof ze ons begreep en rende telkens hard naar de keuken maar de cola was nergens te bekennen. Even later kwam ze terug met een bakje eten dat wij niet hadden besteld. Het was de 'co lau', een plaatselijk gerecht. Wij wezen dit af omdat we het niet besteld hadden. Het werd vervolgens bij een stel aan een andere tafel gebracht. Daar onstond een discussie omdat zij het ook niet hadden besteld. Dit stel liep vervolgens scheldend weg zonder te betalen! De serveerster kwamhierna bij ons klagen dat zij hun bestelde 'co lau' niet betaald hadden! Wij werden geprezen toen we netjes betaald hadden!
Laughing
Nadat we een paar leuke dagen in Hoi An achter de rug hadden, (gefietst, strand, zwembad etc.) zijn we met de nachtbus naar Nha Trang vertrokken.Wij lagen languit in een ligstoel en de bus leek vol. Toch kwam er nog een man en twee kinderen bij met kleine kinderstoeltjes in het gangpad zitten (geen pretje voor een 12uur durende rit).

Nha Trang is een vrij grote stad aan de kust en erg toeristisch. Het wordt het Nice van Azie genoemd en dat konden wij wel begrijpen. Het weer was heerlijk! We zijn hier drie nachten gebleven en hebben een Boeddhabeeld bezocht (dit keer geen Feyenoordvlag opgehangen en Feyenoord heeft 1-0 gewonnen), en een boottrip gemaakt naar vier eilanden voor de kust. Bij het eerste eiland meerde de bootniet eensaan, maar we mochten wat snorkelen en zwemmen. Bij het tweede eiland kregen we lunch op de boot en daar konden we ook niet op het eiland. Tussendoor was er nog de ' floating bar'. Dit hield in dat er een paar zwembanden in het water werden gegooid met drie flessen wijn! Ophet vierde eiland zijn wenaar een groot aquarium gegaan. Sommige schildpaddenliefhebbers zouden treurig hebben gekeken naar het aquarium dat volgestopt was met schildpadden, die tegenelkaar aan zwemden.

Gisteren zijn we van Nha Trang naar Mui Ne gegaan. De rit die eigenlijk maar 5 uur zouduren, duurde bij ons totaal 11uur! We kregen namelijk pech in de middle of nowhere! We vonden het eigenlijk niet eens erg. We hebben tenslotte tijd genoeg. Terwijl de buschauffeur met wat anderen probeerden de bus te reparen met slechts een schroevendraaier, vonden wij een plekje in de schaduw voor iets wat op een bedrijf moest lijken. Er zaten een stuk of acht mannen op de grond zonder shirt (en met een dikke pens) flink wat liters bier naar binnen te werken. Het leken net levende Boeddha's! Uiteindelijk na vijf uur buiten wachten, konden we overstappen in een andere bus en kwamen we alsnog aan in Mui Ne! We vonden eenleuk hotelletje voor maar zes euro per nacht. In Mui Ne zijn mooie zandduinen te vinden (rode en gele). Vandaag hebben we een scooter gehuurd en zijn we daar naar toe gegaan. Uiteraard hebben wij ook veel getoeterd. De duinen waren overigens erg mooi! We hopen morgen richting Ho Chi Minh City (het oude Saigon) te vertrekken! We willen daar de Mekong Delta bezoeken en de Cu Chi tunnels ( belangrijk wapen van de Vietcong tijdens de vietnamoorlog). Ook hebben we vliegtickets geboekt naar Phu Quoc (een eilandje vergelijkbaar met de Thaise eilanden en de Malediven maar nog niet zo toeristisch).

Voorlopig nog genoeg te doen en komen wij nog niet naar huis. Ondertussen blijven wij vrolijk afdingen (zelfs voor 4 cent)motorbikes weigeren (of motoby zoals de vietnamezen zeggen) en wegrennen voor salamanders (zoals nu tijdens het verhaal)

Liefs van Danny en Yvette

ine

Het blijft toch leuk om jullie verhalen te lezen hoor, veel plezier verder, groetjes

Elena

Wauw wijffie! Klinkt allemaal weer erg goed, vooral de floating bar! Whehehehe

Vind het nog steeds erg leuk om jullie verhalen te lezen, lijkt net alsof je nog gewoon in Amsterdam zit, ik hoor je het gewoon vertellen als ik de verhalen lees!

Geniet, geniet en blijf lekker afdingen hahah misschien komen jullie wel rijk terug! En waarom rennen voor salamanders? Watje! Die doen toch niks!?

Liefs uit een koud en besneeuwd Nederland!

Ps. Ik zou je nog op de hoogte houden trouwens... Mijn diploma uitreiking is eind feb, dus daar kan je niet bij zijn! Ik werk nu fulltime op Hort3 en het bevalt me prima! Liefs mij!

Karin T

Hoi hoi,
ja wat is dat met die salamanders ? Zijn ze giftig ofzo dat jullie er voor wegrennen ? :-) En het is weer een mooi verhaal geworden ! Ga vooral zo door !
ps Kennen ze uberhaupt wel cola daar ? :-)

Omar

Hé Danny en Yvette,
Vooral blijven schrijven he.. Mooie verhalen, leuk om te lezen.
Bestel eens een keer fanta.. Ik ben benieuwd wat je dan krijgt.

Lena

Hoi Yvette en Danny,

Leuke verhalen! Veel plezier nog en geniet er van!!

Liefs, Lena

Sjaak en maris

Leuk verhaal weer en ik moest van Sjaak zeggen bedankt voor de kaart.hij heeft hem gister gekregen.
Geniet er nog van.
Xxx

ilona

hee hee!

Wat een mooie reis maken jullie! Ik ben heen benieuwd hoe het zal zijn op Phu Quoc! Het is altijd leuker als het nog niet zo toerisch is! Wel knap dat ze uiteindelijk dat ding weer aan de praat hebben gekregen met 1 schroevendraaier!! haha

geniet ervan!

groetjes Ilona

Inge

Heeeeej vakantiegangers.

Ik heb idd niet gereageerd op jullie vorige verhaal...maar wel gelezen!!!! Zelfs aan wouter voor gelezen hahha.

Maar jullie hebben het nog steeds naar je zin!! Lekker hoor, en wat een bedragen hoor ik zeg.
Dat is nog wat anders dan wat wij vanmiddag voor onze trouwringen hebben moeten neerleggen.

ja je leest het goed we hebben vandaag trouwringen uitgezocht...het lijkt nu echt definitief te worden hahaha.
Heel veel is ondertussen geregeld.
Dus prima als jullie je reis langer maken...maar optijd terug komen he!?

En anders bewaar je al dat geld wat je heb afgedongen (schrijf ik dat goed??? :S ) maar voor een retourtje :)

kus inge

Kim

Hee yvvie en danny,
Heb jullie site net bekeken en jullie verhalen gelezen jeetje wat hebben jullie al veel gezien zeg. Echt leuk om al die verhalen te horen en klote van jullie camera. Toen ik jullie verhaal van de markt en het lekkere vlees las dacht ja das echt een land voor Kimmie en haar darmpjes hahha!
Blij om te horen dat jullie het te gek hebben, en vooral lekker veel cola's bestellen Danny! dikke dus Kimmie

Vianne

Wow, wat maken jullie veel mee!
Toch heel anders dan New york he yvet??
Balen van jullie camera..... Maarja...
Inderdaad zeker jullie reis er niet door laten verpesten!
Hier gaat alles lekker.. Donderdag ga ik lekker skien in Oosterijk! Daar heb ik super veel zin in. Ben net Martijn en zn oma in bergen geweest. Ga zo naar de P3 in purmerend want Patries moet optreden.

Nou lieverds, pas goed op jullie zelf! Ik kijk uiut naar jullie volgende story..

Dikke kusss

Zarina Behr

Hey Danny, collega van de Bas van der Heijden. Helaas heb je ons verlaten voor een aantal maanden en kun je het wel merken aan het filiaal. We redden het hier niet en eisen dat je nu terug komt. Zo te zien hebben jullie het ontzettend naar jullie zin en ik blijf jullie verhalen volgen.

Heel veel plezier en good Luck met het afdingen

groetjes van je luie collega´s uit...Overschie

Patricia

Hoi lieverds!
Tjonge, jonge wat maken jullie toch een hoop mee zeg.. Om jaloers op te worden!!! ; )
Ik wil ook zo graag zon, zee en strand! Kom maar op met de zomer.. Wat een indrukwekkende foto's hebben jullie op de site gezet zeg, ook wel hele schokkende...!
Nou, geniet lekker daar en doe voorzichtig!!!
X Patries

irisssie

hahahaha afdingen per cent, aardig gek...

Maarre nog niet naar huis>???? Het mag wel:-)

LOVE YOU !!!! en nog heeeeeeeeeel veeel plerzier jullie!!!!

O ja en n dikke kus van paps en mams, tis wel klote dat die pc van jou steeds uitvalt Danny...:-((((

O JA hebben we al zin in Springsteen, moet je ff zingen natuurlijk in Vietnam BORN IN THE USA!!!!! hahahaha

loes stehouwer

Hallo vakantiegangers

wat lief van jullie om een kaartje te sturen ,vandaag ontvangen THANKS!!!!!!
Wat maken jullie een hoop mee echt cool hoor nu hier missen jullie niets het weer is bagger nat en vies.
we blijven jullie volgen hoor we delen een beetje me in jullie vakantie hahaha
nu groetjes uit rotjeknor en veel plezier

liefs Ton en Loes xxxx

Kees en Nelleke

Wat maken jullie veel mee zeg!
Heel leuk om mee te reizen met jullie en
we hopen dat jullie nog heel veel mooie
dingen te zien krijgen en meemaken.
Hartstikke bedankt voor de prachtige kaart!
Veel liefs!!!

Opa en Oma

Bedankt voor de kaarten die heel mooi zijn. Deze staan nu te pronken in de kamer. Ze zijn allemaal jaloers op jullie. Jullie foto's zijn ook geslaagd. Wij zijn nog nieuwschierig of jullie ook nog video's maken. Of zijn de centjes op voor een nieuwe camera?
Veel groetjes van Opa en Oma ... veel plezier ... denk er om ... xxx ... doeg ... tot kijk

Nanda

Hi Danny & Yvette,

Ik heb even de tijd genomen om al jullie blogjes te lezen. Wat een gave reis maken jullie. Leuk om even mee te lezen. Ga wat vaker kijken nu, want ben benieuwd wat jullie de afgelopen week allemaal hebben meegemaakt.

Liefs,
Nanda