Vier maanden backpacken in Zuidoost-Azië!

In the jungle, the fucking jungle

Dag allemaal!

Laughing

Inmiddels zijn we al aangekomen in Laos! We hebben de laatste tijd weer heel wat beleefd. Uiteindelijk zijn we twee weken in Cambodja geweest waarvan we de laatste zes dagen in de Ratanakiri provincie (noordoosten) hebben doorgebracht. Dit is een provincie met veel jungle, wilde dieren en ontoegankelijke gebieden. Ideaal voor trektochten en dus deden wij samen met een Italiaans stel, onze gids en een dorpeling een tweedaagse trektocht door de jungle.We kozen voor een 'special track' om in de echte jungle te trekken waar minder toeristen zouden komen en een spectaculaire waterval zou zijn (niet in de reisgids vermeld). Deze verliep alleen iets anders dan wat wij verwacht hadden! 's Morgens vertrokken we per scooter naar de rand ongeveer vijftig kilometer rijden. Vanaf hier hebben we zeven uur gelopen (ons was verteld drie uur) door de brandende zon, door zandpaadjes en uiteindelijk door de jungle. Onderweg stopten we bij een dorpje om daar onze lunch te eten. Hier hadden we echt een 'groeten uit de rimboe-gevoel'. Een dorp ver weg in het bos waar iedereen om ons heen stond en bleef aanstaren alsof we aapjes waren. Het was een zware tocht en we waren blij toen we eenmaal in het 'kamp' aankwamen! Dit kamp bestond uit vier palen waaraan we onze hangmatten konden hangen. De specataculaire waterval bleek een lullig stroompje water. Na de zware tocht, begon het te regenen! (hoezo dry-season?) We hadden niets bij ons om te bedekken en dus werd het afwachten tot de regen ophield. We aten ons diner vervaardigd op een kampvuurtje en kropen vervolgens in onze hangmat. De bamboestokken bleken na ons diner niet bestand tegen ons gewicht en dus belandden we op de grond! Gelukkig werden er snel nieuwe bamboestokken neergezet waardoor we alsnog lekker in de natte hangmat konden kruipen. En wat hadden we het koud! De volgende dag dus weer zeven uur teruglopen in de brandende hitte. Achteraf kunnen we om de tocht lachen maar op dat moment echt niet! Geen jungle meer voor ons! De laatste dag in Cambodja hebben we aan een meertje gezeten om bij te komen van de zware tocht en vervolgens naar Laos vertrokken!

De reis naar Laos hebben we grotendeels gedaan in de laadbak van een pickuptruck, zoals alle locals hier doen. Symbolisch moesten wij bij iedere grensovergang fooi geven (1 dollar p.p) aan de douane. De inkt is blijkbaar erg duur.

Onze eerste bestemming in Laos was Don Det (4000 eilanden). Vele eilanden in een rivier. Hier huurden we een bungalow (3 euro per nacht en vier uur electriciteit per dag), dobberden wat rond in een bandje op de rivier of in onze hangmat en verder deden we weinig want zo hoort dat in Laos! Laos is dus vooral erg relaxed en dat hadden we wel verdiend na alle drukke dagen. Al dacht de haan onder onze bungalow daar om 4 uur 's morgens anders over.

Helaas tikte onze tijd door en moesten we verder naar de stad Pakse. Ook om te pinnen want we hadden al twee weken geen pinautomaat meer gezien! Pakse was niet erg bijzonder maar met een scooter zijn we ver in de omgeving getrokken. We huurden een scooter voor drie dagen en reden naar het Bolovan Plateau (bekend vanwege koffieplantages, watervallen en vele verschillende etnische groepen. Deze tocht van ongeveer 110 km was super omdat hier weinig westerlingen komen en dat is erg bijzonder voor de lokale bevolking. Overal werden we enthousiast begroet als we langsreden. De mensen leven hier honderd jaar terug in de tijd. Met hele families bewonen ze een houten huisje gebouwd op palen boven de grond. Er lopen wat kippen koeien en varkentjes rond. Erg bijzonder om te zien. We overnachtten in Tat Lo in een bungalow voor nog geen twee euro per nacht en ook hier voerden we zoals iedereen hier, weinig uit. Dit kwam deels doordat Yvette ziek was geworden.

Inmiddels zijn we weer terug in Pakse en vanavond nemen we de slaapbus naar Vientiane (de hoofdstad van Laos).

Mensen met meer reacties krijgen meer kadootjes!

Laughing

je lieve knappe zusje

jaaaaaaa kadoootjes kadootjes kadootjes..

hahaha mooiii dat je het koud had, ik had het ook koud op zuidplein zaterdagochtend hahahahaha.

Maar we hebben kaarten BRUCE BRUCE BRUCE.

O ja die varkentjes waren er toch niet om geslacht te worden, ander ga ik huilen hoor!!!!

Nou mis je nog steeds en ben nog heeel blij als je terug ben hoor!!!

dikke kus voor jullie allebei!!! XXXXXX LOVE YOU

zus wil kadootjes!!!

I LOVE YOU!!!!!!!!!

Inge

Ja denk, gaan we chanteren...gelijk heb je ;)

Maar ziek? das minder? Nu wel weer beter?
Ik geniet nog steeds van jullie verhalen, en zie het soms al helemaal voor me :) Geweldig!!!

Maar uhm jullie liever dan ik hoor 7 uur lopen in de zon...verder ben ik wel aardig jaloers ;)

kus ing

Annemiek

Wat een gave verhalen hebben jullie zeg!!! Echt cool!!!

Heel veel plezier nog en geniet ervan!!

X je achternichtje Annemiek

Mo

Hey Danny!!
(omdat je smeekt voor reacties, bij deze!:))
Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen! MIjn vriend en ik hebben vorig jaar 10 maanden door Azie gereids, en Laos was ons favoriete land! GOed om te horen dat je ook de welbekende "Loop" hebt gemaakt... ik had werkelijk overal spierpijn na afloop! De laatste 100 km hebben we elke 20 minuten gerust vanwege de pijn in de billen... (We zaten dan ook op 1 scooter)
Onwijs veel plezier nog!

Groetjes, Moniek
(Haagse Hogeschool)

ilo

wat hoorde ik cadeautjes???? waar?????

haha

Hee yvetje naar dat je ziek was gaat het nu alweer beter?? Wat een vet verhaal (achteraf gezien dan) ik kan me voorstellen dat jullie daarna erg genoten van de rust.. Die tocht op de scooter lijkt me inderdaad heel gaaf geweest. Ik krijg helemaal vakantiekriebels van jullie verhalen! JALOERS! (maar wel op een goede manier hoor!)

Corrie

He Danny en Yvette,
Ik hoef niet speciaal een cadeautje hoor, ik geniet zo ook erg van jullie belevenissen. Hoe gaat dat met de taal bij jullie? waarschijnlijk allemaal Engels?? Ik ben nu bezig om iets van het Russisch mee te krijgen, voor Parijs Moskou Parijs, maar dat valt niet mee hoor!! Hopelijk is Yvette alweer opgeknapt. Groetjes en dikke kus van mijXXXXXXXXXXXXXXX

ine

hoi yvette en danny, ik zit hier vroeg in de morgen jullie geweldige verhaal te lezen en ben stikjaloers, maar goed, hoop dat je weer bent opgeknapt yvette zodat je gewoon kunt genieten van alles wat je mee maakt, wat zal het leven weer saai zijn als je terug bent en weer aan het werk moet, hier gaat alles zijn gangetje en op de ozb zijn wel wat veranderingen, hennie en martin zijn definitief verhuisd en margriet gaat vrijdag weg, dus als je terugkomt is er bijna een nieuwe a/b denk ik, nu ben je toch een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen in monnickendam, verder maar meteen weer loslaten, oke!!! groetjes van mij en de rest van je collega's en geniet!

Thi

Hee Danny en Yvette,

wat super leuk om te lezen! Ben benieuwd of Yvette al weer wat is opgeknapt? Nou jongens geniet er nog ff van ik geloof dat jullie over 1 maand alweer riochting Adam komen toch?

Groetjes Thi en Quinten

je knappe lieve trouwe vriend

he he wereldreizigers

wel erg 8 uur lopen. bizar! tellenmails ook bij reacties want dan ga ik winnen! mijn moeder is ook fanatiek maar wil geen cadeaus. dus die van haar wil ik graag. alvast bedankt groetjes jbvdbi

loes

hallo luitjes
wat een verhalen zeg jullie kunnen onderhand een boek schrijven
wel cool hoor zo,n vakantie
dat jullie nog maar veel mogen bezichtegen en beleven
groetjes uit rotterdam xxx
loes

Tonny

He Danny,

Heb je verhaal weer gelezen. Wel afzien he??Maar je zal zien over een tijd is het je mooiste herinnering.
Veel plezier nog!! Alles beter dan de jungle van Bas toch??

Groetjes,
Tonny

jan van heck

Hoi Danny en Yvette,
Wat een verhaal weer. Je kunt je bij terugkomst gelijk inschrijven voor de Vierdaagse,jullie zijn aardig getraind zo. Hoe is het met Yvette? Toch niet te erg hoop ik? Nog veel plezier en ik wacht met spanning de volgende avonturen af.
Groeten van Jan.

Hilda

Hallo daar in het verre verre Oosten. Al gearriveerd in Thailand? Erg leuk die acvonturen van jullie te lezen. Vooral dat verhaal van die nepwaterval. Gewoon een klassiek voorbeeld van opgelicht, maar jullie zijn waarschijnlijk wel op plekjes geweest die de gewone toerist niet heeft bezocht :). Het verhaal deed me denken aan de uitspraak; "Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om wáár te zijn".

Hier alles prima. Het wordt lente dus iedereen steekt zijn hoofd weer naar buiten. Zowaar kaartjes voor U2 kunnen scoren. Nog heel veel plezier daar en blijf gezond.

José

Hé Dannyboy en Yvette!
Ziet er lekker uit hoor!!!!
Ik wil ook weer terug naar thailand, een maand was veel te kort! Veelk plezier nog!
xx

albert, ria en ella

lekker lang luieren in lazy Laos, mmmmm mag ik ook een paar weekjes?
maar aan de andere kant, een onverwachte wandeling van 7 uurtjes en een koude nacht, gewoon onverwachts lekker afzien heeft ook wel wat, helemaal als je daarna rustig kunt bijkomen!
houd lekker vol en geniet van iedere dag!
groetjes van ons drieen

Corine, Harm & Alicia

Hoi Y & D,
Oh wat goed, lekker thai thaien,,, mmmm jaloers,, lache in chang mai kun je een foto-rep laten maken in thaisen klededracht,, in van die winkercentra rond de markt,, hilarisch hebben wij toen gedaan en lang plezier van gehad.. haha maar misch zijn jullie alweer weg daar als je dit leest....
Inderdaad allang weer in t ritme, verkoudheid en keelpijn wisselen af hier, laatste week wel zon, maar morgen alweer over.
Geniet van al het moois wat Thailand te bieden heeft en ik weet zeker dat het jullie geweldig zal bevallen!
Tot de volgende story!!!!

Marije

Ik wil weer een nieuw verhaaltje ;)

Marije S

Lieve Yvette en Danny,

Wat een mooie verhalen! Wat heerlijk om dit allemaal mee te maken. En ontzettend mooie foto's! Geniet van deze prachtige tijd!! En als jullie terug zijn wil ik natuurlijk alle foto's zien!!!!

Liefs Marij

sjon en rilana

heeeeeeeeeeeee zo wel allemaal spannend hoor in de jungle en zooo wij hopen dat je het nog veel leuker gaat krijgen en veel spannende dingen gaan beleven ;-) nou tot het volgende leuk verhaaltje groetjes en kusjes van onsss

Monique

Hee vakantiegangers!

Nog een beetje genoten in de jungle? Geen enorme enge spinnen gezien?
David is sinds zondag weer thuis... We wonen nu ook officieel samen!

Nou hoop snel weer iets van jullie te horen en geniet nog van de tijd daar want voordat je het weet, zijn jullie weer terug in het zonnige Nederland...

XXX David en Mo